divendres, 11 d’abril del 2014

Visita al magatzem de Logisfashion

Dijous 10 d'abril, en el marc de la unitat formativa Preparació de comandes, vam realitzar una visita a l'empresa Logishfashion de Santa Maria de Palautordera.

Vam sortir a les 8.30 h de Sax Sala i vam anar caminant per la drecera de Palau fins al magatzem, 20 minuts xino-xano. Portàvem un guió de preguntes que, prèviament, havíem elaborat a l’aula del PTT.

A Logisfashion ens va rebre el Sr. Toni Siesa, director general de la planta i ens va fer una visita guiada per tota la planta explicant-nos totes les tasques del magatzem: des de l’entrada de les peces de roba dels proveïdors, el tractament de la roba (planxat i embossat), l’emmagatzematge a la zona d'estoc i la preparació de les comandes dels clients i,  per acabar, la sortida de les comandes cap a les botigues dels clients.


Hem tornat a Sax Sala caminant per la drecera. Hem arribat a les 11.20 h. 

Com ha anat?
La visita ha estat genial! Toni Siesa, de seguida a connectat amb els joves. Ha començat la visita explicant als joves que aquest negoci és el projecte que van elaborar uns estudiants com ells en els seus estudis de logística. Els ha explicat que un inversor va veure que la proposta de negoci era molt bona i va decidir invertir diners i ara tenen magatzems a España, Àsia i Amèrica. S’ha posat als joves a la butxaca!!

La visita ha estat molt planera i entenedora. Els joves han estat molt atens i fent preguntes adients.

Autora: Soledat Iñiguez, experta PTT

30 comentaris:

  1. Preguntes visita Logisfashion
    1. D'on provenen els productes que arriben al magatzem?

    ResponElimina
    Respostes
    1. El 90 % dels productes provenen de la Xina. També, s’importa de Bangladesh i de l’Índia.

      Els productes de la Xina són de menor qualitat però tenen pot temps d’espera des de que es demanen fins que arriben al magatzem. En canvi, els productes de l’Índia són de més qualitat però, també, tenen més temps d’espera i per moltes empreses prima la immediatesa abans que la qualitat.

      També està retornant la producció de tèxtil de qualitat al Maresme, sobretot la producció de roba de bany i tovalloles...

      Elimina
    2. Molt bé, Ari! T'enrecordes en quins 2 països, també, té magatzems Logisfashion?

      Elimina
    3. Molt bé, Manu! Què és el que més et va interessar de la visita?

      Elimina
    4. Molt bé, Ari! Recordes a quins dos països té magatzems Logisfashion?

      Elimina
  2. Respostes
    1. Els productes es distribueixen basicament per tota Espanya. D’algunes marques, també, es fa la distribució a Europa.
      Però per exemple la marca Custo es distribueix per tot el món.

      El principal client és el Corte Inglés ja que té productes de totes les marques.
      Un altre client molt important és el grup Inditex (Zara, Springfield...)

      Elimina
    2. Perfecte, Ariadna! Continua així!

      Elimina
  3. 3. Com organitzeu les feines de les operacions d'entrada?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els productes es demanen a les fàbriques, principalment de la Xina o l’Índia. Els productes viatgen en contenidor de vaixell i fan un viatge d’un mes des de que surten de la fàbrica fins que passen els tràmits de càrrega i descàrrega als ports i arriben al magatzem. Aquest viatge fa que els productes arribin força arrugats.

      Quan arriben els camions, es descarreguen les caixes i es verifica que a les caixes hi hagi els productes que diu l’albarà, es fa el recompte dels productes que hi ha a les caixes. Un cop feta la verificació, els productes es desencaixen i es posen a la zona de planxat ja que solen arribar molt arrugats i la majoria de marques volen que els arribin planxats i embossats.

      Elimina
  4. 4. Com organitzeu la part de la zona d'estocs?

    ResponElimina
    Respostes
    1. La zona d'stock es divideix en dues parts:

      La zona d'stock amb penjadors: En aquesta part es un estan les peces de roba planxades i embolicades. El criteri d'oranització que tenen es el següent:
      Cada marca de roba té la seva ubicació. I cada peça de roba té un codi de lletres.
      Dins de l'ubicació de cada marca, s'emmagatzema per peça de roba. Les peces de roba que són iguals es posen juntes i cada una d'aquella peça té codi de barres diferent.

      La zona d'stock amb caixes: En aquesta part s'emmagatzemen les peces de roba que no fa falta planxar-les. El criteri d'organització que tenen és el mateix que l'anterior, amb penjadors per marca de roba i per peça de roba.

      És tot el que he après de Logisfashion, Gràcies el Sr Toni Siesa, és el que ens va explicar com funciona la zona d'stock.

      Elimina
    2. Perfecte, Shala! Recordes quines dues maneres de planxar la roba té el magatzem?

      Elimina
  5. Respostes
    1. Primer de tot l’operària rebía un document amb la comanda del client. Després, agafava el llistat i anava a buscar els productes demanats a la zona d’estoc i els col•locava en un carro. Un cop tenía tots els productes, tornava a la zona de picking i els pasava pel lector per verificar a l’ordinador que la comanda coincidia amb els productes que havia agafat. Quan acaba el procés, agafava els productes i els ficava en caixes amb un cartell que posava la destinació de la comanda.

      Elimina
    2. Perfecte, Rodney! M'encanta que ho hagis explicat amb les teves paraules!

      Elimina
  6. 6. Com organitzeu les feines de les operacions d'extracció?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Cada operari té una comanda i amb els carros amb rodes van a buscar al a zona d’stock les peces de la comanda. Si durant l’extracció identifiquen lots de roba defectuosos, els porten a la zona de picking i els posen un cartell que diu bloquejat.

      Elimina
  7. 7. Com s'organitzen els treballadors amb les operacions de preparació i expedició de comandes?

    ResponElimina
    Respostes
    1. El magatzem en temporada baixa té entre 30 i 60 treballadors i en temporada alta en té uns 130 treballadors. L’estiu és la temporada alta del magatzem.

      Per organitzar les operacions de preparació i expedició de comandes, es dóna a cada operari una ordre amb la comanda del client i els operaris han de preparar la comanda amb els carros de rodes. Un cop preparada la comanda i abans d’encaixar-la, han de verificar a l’ordinador amb un lector de codis de barres que totes les peces de la comanda són les correctes.

      Un cop verificat que tot és correcte i resolts els possibles errors, s’encaixa la comanda i es deixa amb un cartell que indica la destinació a prop de la porta de la zona de càrrega dels camions.

      Elimina
    2. Perfecte, Miranda! Recorda que el Toni ens va dir que porteu el currículum que a l'estiu necessiten treballadors!

      Elimina
  8. 8. Com us organitzeu quan arriba al magaztem un camió que porta mercaderies?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan arriba un camió al magatzem que porta mercaderies, el més important és descarregar ràpidament el camió, efectuar el tractament de les peces de roba (planxar i embossar) i col·locar les peces de robes a la zona d’stock d’aquella marca correctament codificada amb el codi de barres i etiquetada.

      Elimina
    2. Molt bé, Demou! Recordes amb quines marques de roba treballa Logisfashion?

      Elimina
  9. 9. Com us organitzeu quan arriba un camió que porta les comandes als vostres clients?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Quan arriba un camió que ha de carregar les comandes preparades per portar-les al client, entra per la banda contrària del magatzem i prop de la porta d’entrada hi ha els paquets de la comanda ja preparats amb l’etiqueta de la destinació final que ha de carregar al camió.

      Els criteris més importants a tenir en compte al magatzem són:

      - La flexibilitat per adaptar-se a les demandes de preparació de roba, etiquetatge... de cada client.

      - La rapidesa per moure les peces de roba dins el magatzem i que arribin al client en el moment precís que les demana.

      Elimina
  10. 10. Quants administratius/ves teniu a l'oficina? Quines funcions realitzen els administratius dins el magatzem?

    ResponElimina
    Respostes
    1. En les oficines de logisfashion tenen 7 administratius.

      Els administratius realitzen totes les operacions de contacte i atenció als proveïdors i als clients. Han de saber idiomes ja que treballen amb molts països d’Àsia, Europa i Amèrica. També, s’encarreguen de rebre les comandes dels clients i preparar les ordres de comanda pels operaris del magatzem.

      Al magatzem, també, són molt importants els informàtics ja que són els que s’encarreguen de dissenyar l’etiquetatge de les peces de roba, adaptades a les necessitats de cada client.

      Elimina
    2. Perfecte, Paola! T'agradaria treballar d'administrativa?

      Elimina

Una bona escriptura ajuda a una bona comprensió del que voleu compartir!!!