dilluns, 5 de maig del 2014

Un dia a l'empresa de pràctiques: TPV i altres equips electrònics del punt de venda.

Em dic Sahla Maghnouj, sóc alumne del PTT de Sant Celoni, i estic fent les pràctiques a l'Aros Bricolatge en la secció de caixa amb la meva tutora que és l'Anna Giro. Ella és la que m'ensenya com funciona el TPV i els altres equips electrònics del punt de venda. També m'ensenya les tasques de la secció la Leti Nuñez. L'Hugo Valentin m'ensenya les tasques de la secció de reposició: col·locar producte, etiquetar, emprar el datalògic... quan tinc dubtes, també li puc preguntar a Ignacio.
En aquest miniprojecte us descriuré les eines que utilitzo en la secció de caixa.


TPV:  són les sigles de Terminal de Venda al Públic. Està format per diferents components físics ( caixa registradora, pantalla, datafon, scanner, impressora de tiquets, impressora d'albarans i factures...). Serveix per fer diferents tasques del procés de venda. A tall d'exemple: cobrar en afectiu, cobrar en target, imprimir tiquet, imprimir albarans i factures... .












DATAFON: És una màquina que llegeix les targetes de visa o les targetes del crèdit. Forma part del TPV, s'utiliza per cobrar els clients en targeta visa o en targeta de crèdit, és a dir, quan no cobrem en efectiu.







TARGECOPY: És una màquina que llegeix el codi de targeta del client. Serveix per acumular o restar el saldo acumulat del tiquet. La quantitat la qual es pot començar a acumular en aquesta targeta és a partir de 30€.




ESCANER: és un aparell electrònic que també forma part del TPV. Serveix per llegir el codi de barres que hi ha en l'etiqueta dels productes que els clients volen comprar. Quan llegim el codi podem veure per la pantalla de TPV el preu del producte. 





IMPRESSORA DE TIQUETS: Aquest aparell és la impressora de tiquets. És obligatori donar els tiquets els clients, és per si volen canviar o retornar algun producte. També es per assegurar-se de que l'hem cobrat bé i no ens hem equivocat al donar el canvi.







IMPRESSORA D'ALBARANS I FACTURES: Aquest aparell és la impressora que imprimeix la factura i l'albarà. Aquesta impressora té la característica d'anar amb un rotllo de paper pretallat que imprimeix tres copies alhora.






CALAIX DELS DINERS: És l'espai que serveix per guardar els diners en diferents apartats. Hi ha espais pels bitllets i espais per monedes.








Com he fet el mini projecte?
Abans de començar a fer aquest miniprojecte vaig estar pensant com fer-lo, és a dir, com redactar-lo i organitzar-lo. A continuació, li vaig demanar a la meva tutora de l'empresa, Anna Giró, que m'ajudés una mica a centrar la idea. Després vam estar redactant el treball i fent les fotos amb el mòbil. i desprès em  va enviar les fotos en el mòbil. 
Per fer el treball en Word, vaig crear  una taula de dos columnes, una columna per definició de cada aparell i l'altre columna per la foto de cada aparell, quan el vaig tenir fet, el vaig enviar a l'Ester per correu electrònic. 

Autora: Sahla Maghnouj


3 comentaris:

  1. Molt bona explicació de la maquinària d’empresa. Felicitats Sahla!!

    ResponElimina
  2. Sahla hauries d'afegir algunes comes en el text, però no obstant això, ho has explicat molt bé.

    Felicitats!

    ResponElimina
  3. Bon treball, està molt ben redactat i no es fa pesat llegir-ho. Està molt bé!

    ResponElimina

Una bona escriptura ajuda a una bona comprensió del que voleu compartir!!!